El diumenge, 10 de novembre, Hostalric durà a terme una acció solidària en benefici de la Fundació BPAN Spain: tota la recaptació de les visites turístiques programades per aquell al Castell d’Hostalric es destinaran a la investigació de la malaltia ultra rara BPAN, a través de la Fundació Sant Joan de Déu. Aquesta iniciativa té l’objectiu de recaptar fons per avançar en la recerca d’aquesta malaltia neurodegenerativa que afecta principalment nenes i que actualment no té cura.
Els visitants podran gaudir de la descoberta del patrimoni d’Hostalric i, al mateix temps, contribuir a aquesta causa solidària. El programa de visites del dia 10 al Castell inclou:
The disease BPAN (Beta-Propeller Protein-Associated Neurodegeneration) is caused by the mutation of the WDR45 gene, which prevents autophagy, the cellular cleaning process, and causes an accumulation of iron in the brain, affecting neurons. In Spain, there are only 14 diagnosed cases, one of them that of Noa Sánchez Vicent, a young resident of Hostalric, whose family is involved in the BPAN Spain Association, founded in 2021 to support the affected families and promote research.
L’Associació BPAN Spain tindrà un espai informatiu el mateix dia al Castell per donar a conèixer la malaltia i recollir donacions a través del Bizum solidari (06585).